Orai munka

2011.10.27. 16:16

Nemreg tudtam meg hogy mekkora szerencsenk van hogy Nik Coupland tanitja ebben az evben a szociolingvisztikat. Mint kiderult, o mar igazabol nyugdijba vonult, de most egy evre visszajott hogy ezt az orat megtarthassa, es hat o eleg nagy szaktekintely. Mondjuk lehet hogy mar megbanta, mert minden oran panaszkodott hogy meg van fazva, es ezen a heten nem is o tartotta, hanem a szerzotarsa Adam Jaworski. Nagyon erdekes volt az ora, tobbek kozott arrol is beszelgettunk hogy mennyire allando "tulajdonsag" valakinek a nemzetisege, valotzhat-e, es ha igen, milyen korulmenyek kozott. A szunetben is errol beszlgettunk a tobbiekkel, es azt kivantam barcsak felvettuk volna az egeszet mert annyira erdekes volt hogy ki mit mondott...igazabol furcsa modon azt tukrozte, hogy ki honnan jott. Az europaiak konyebben elfogadtak azt az otletet hogy a nemzetiseg nem egy stabil dolog, de a kinaiak abszolut furcsanak tartottak, arrol mar nem is beszelve hogy melyik nemzet szerint anyai es melyik szerint apai agon oroklodik a nemzetiseg, es miert. Az ora alatt rengeteg otletem tamadt hogy mit kutathatnek es gyorsan le is firkantottam oket a jegyzetfuzetembe. Bar biztos mar masnak is eszebe jutottak ezek a dolok, azert jo erzes  volt. Meg ugy ereztem hogy azert angol szakon (foleg a media spec-es orakon) sok olyat hallottam ami most jol jon mert ott van mint hatter tudas ahhoz amit most tanulunk. Peldaul baromi buszke voltam magamra hogy tudtam hogy a ferdeseg a fenykepen mozgast jelkepez, bar kicsit csalas volt hogy nem magamtol jottem ra, hanem egyszeruen mar tanultam (a tobbiek szerintem egyaltalan nem tanultak multimodalis elemzest). En ugy ereztem hogy eddig nem nagyon tudtam megmutatni a tanaroknak hogy mit tudok, de a kinai lany azt mondta hogy nagyon aktiv vagyok az orakon, szoval talan megis mutattam valamit. Meg hat közeledik az elso feladatok hatarideje, akkor majd kiderul minden....de most megyek is es elolvasom a tankonyvet a legkevesbbe kedvenc oramra, hatha akkor jobban ertem hogy mi folyik. Az idojaras is a tanulasnak kedvez, mert eloszor amiota itt vagyok igazi esos nap van, napsutesre kilatas sincs  - legalabb nincs kisertes hogy kimenjek a parkba oszi fakat fenykepezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://post-card-iff.blog.hu/api/trackback/id/tr483334215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása