Brittek

2011.10.17. 11:19

 Szombaton igazan britnek erezhettem magam. Kezdodott azzal, hogy az egyik lakotarsam jovoltabol megkostolhattam a marmatie-ot. Es izlett! Pedig nem volt tul bizakodo...nem mondom hogy mostantol felvaltja a szokasos reggeli joghurtos muzlimet, de meg jol johet hogy kepes vagyok megenni :) (aki nem tudja mi az, nezzen utana, erdemes!) Utana elmentunk a Welsz-Franciaorszag Rogbi vilagbajnoksag elodontojenek elo kozvetitesere a Millenium Stadium epuletebe. A jegyek ingyen voltak, de kellett elore szerezni, mert ulohelyekre szoltak (legalabbis a mienk, volt alloverzio is) de szerencsere sok embert ismerunk a rogbi csapatbol es ujsagiro kurzusokrol, marpedig nekik ket kezzel szortak oket, szoval szinte mindenki ott volt. Nem tul nagy lelkesedessel keltem fel olyan koran (9 kor kezdodott a meccs) a penteki buli utan, de az utmutatasok szerint pirosba oltoztem es elindultunk. Mar odafele elkapott valami furcsa erzes, ahogy neztem a sok pirosban vonulo embert. Kicsit azt juttatta eszembe amikor augusztus 20-an lattuk a tomeget a hidra ozonleni a tuzijatek elott, csak most sokkal izgatottabb volt a tomeg. 

A meccsbol persze semmit se ertettem volna ha nem lettek volna paran akik ertenek hozza, nem vagyok egy nagy sport rajongo, na. De kis segitseggel egesz jol tudtam kovetni az esemenyeket (bar sose ertettem hogy eppen miert itelnek oda egy-egy buntetot vagy bedobast vagy mit). A vegere majdnem leragtam a kormom, es en is ugyanugy ugralva visitottam amikor azt hittuk hogy nyertunk mint a tobbiek, de ne szaladjunk ennyire elore. Gondolom otthon nem volt nagy hir ez az egesz, ugyhogy gyorsan felvazolom mi tortent: a 15. perc korul (80 perces a meccs) piros lapot kapott a welszi csapat kapitanya, es innentol kezdve vegig emberhatranyban kellett jatszaniuk. A kozvelemeny szerint persze ez rettento igazsagtalan lepes volt, boven eleg lett volna egy sarga lap. A tobbi biro (akik nem a jatekteren voltak hanem kepernyorol neztek a helyszinen) mar kicsit ovatosabban fogalmazott, azt mondtak, hogy talan jogos volt a piros lap, de tekintettel a meccs jelentosegere nem szabadott volna egyedul es ilyen gyorsan dontenie a bironk, hanem konzultalnia kellett volna a tobbi bironak es kicsit jobban megfontolni. En mondjuk megertem hogy miert adta a piros lapot, mert eloszor azt hittem hogy az a szerencsetlen francia fel se fog kelni tobbet, ugy a nyakara ejtette a welszi, de a lassitott visszajatszasban mar latszott hogy tenyleg nem volt olyan veszes az az "ejtes", de persze az nem allt a biro rendelkezesere. Ugyanakkor az is igaz hogy ezzel gyakorlatilag alirta hogy a welsziek mar nem nyerhetnek. 

Mindenesetre a kizaraskor 6-3-ra vezettek a welsziek (ha jol emlekszem) es nem adtak fel, derekasan kuzdottek. Kihagytak ket szabadrugast is (vagy ezt csak fociban lehet mondani??) ami 6 pont veszteseget jelentett nekik, majd amikor mar a franciak vezettek 6 ponttal es teljesen feladtam, sikerult egy try-t bevinniuk (olyasmi mint az amerikai fociban a touch down). Itt hittem azt eloszor hogy visszaszereztuk a vezetest, mert azt modntak, hogy egy try 7 pontot er. De kiderult hogy onmagaban "csak" 5 pontot, es utana kap a csapat egy konnyu szabad rugast, ami epp ezert csak 2 pontot er, nem 3at, mint a tobbi, igy jon ossze a 7. Hat ezt a konnyu rugast gondolom a nyomas miatt kihagyta a jatekos, de legalabb feleledt a remeny, hogy meg nyerhet a csapat. Ezutan meg egy izgalmas pont volt, amikor ujra kaptak egy szabadrugast, sajnos nagyon messzirol. A hozzaertok ketelkedtek benne, hogy egyaltalan megprobalja "kapura" loni, de vegul is igy lett, es par masodpercig orditva tombolt a tomeg. De valami nem stimmelt, a jatekosok fancsali kepet vagtak, es az ujrajatszason latszott, hogy kb 5-10 centivel a kapu alatt ment el a labda, csak messzirol ez nem latszott. Utana mar nem tortent semmi, a franciak okosan vedelemre jatszottak, tudtak hogy az ido mar nekik dolgozik, es vegul 9-8 lett az eredmeny. Nagyon erdekes hogy az angol sajtoban hogy beszelnek errola meccsrol, lehet hogy az egyik orara ezt fogom elemezni :)

Na  ezek utan mindenki kicsit le volt torve, ugyhogy felmentunk az egyik ujsagiro tanonchoz egy jo kis angol "reggelire" (mar elmult del mire kesz lett) hogy megvigasztalodjunk, ugyhogy meginkabb britnek erezhettem magam. Nagyon izgalmas volt, es orulok hogy elmentem, biztos hogy egy igazi elo meccsre is el akarok menni a csarnokba, mert meg izgalmasabb lehet a hangulat! Lehet hogy addig meg kene neznem par rogbi meccset hogy jobban ertsem :) a kepeket meg ma felrakom!

u.i.: nem lennek most francia cserediak itt Cardiffban....

A bejegyzés trackback címe:

https://post-card-iff.blog.hu/api/trackback/id/tr793308956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása